Wim Hof Methode. 

Simpel.

Resultaatgericht.

Wetenschappelijk onderbouwd.

Wim Hof Methode. 

Simpel.

Resultaatgericht.

Wetenschappelijk onderbouwd.

– De Wim Hof Methode is gebaseerd op 3 pilaren: Focus & MindsetAdemhaling en Koude training.

FOCUS & MINDSET

Mensen die ervaren controle over hun leven te hebben zijn vaak gezonder, succesvoller en gelukkiger. In de huidige tijd zijn we echter veel minder bewust en volgen we op de automatische piloot gewoon onze dagelijkse routines en patronen. Dit gebeurt zowel in handelingen als in het reageren op situaties. Hierdoor ervaren we soms dat we de controle kwijt zijn, kunnen we de stress niet meer aan en worden we geleid door angsten en patronen opgebouwd door ervaringen uit het verleden. De wilskracht die er vroeger was is verder naar de achtergrond verdrongen en is vervangen door overlevering aan de dagelijkse beslommeringen en automatische patronen.

Daar gaan we mee stoppen! We ontwikkelen wilskracht en pakken de controle terug.
Om de opgebouwde automatische processen en routines die je negatief beïnvloeden op te lossen is inzicht in deze processen die zich dagelijks afspelen en die je drijven essentieel. We zorgen dat we de ervaringen uit het verleden juist vóór ons laten werken. Van onbewust en onbekwaam naar bewust en bekwaam. Hier is wilskracht voor nodig. Deze is al aanwezig maar moet weer versterkt worden. De Wim Hof Methode maakt het onbewuste bewust, laat angst en stress verdwijnen en daardoor neem je de controle over je leven terug.

– De Wim Hof Methode is gebaseerd op 3 pilaren: Focus & MindsetAdemhaling en Koude training.

FOCUS & MINDSET

Mensen die ervaren controle over hun leven te hebben zijn vaak gezonder, succesvoller en gelukkiger. In de huidige tijd zijn we echter veel minder bewust en volgen we op de automatische piloot gewoon onze dagelijkse routines en patronen. Dit gebeurt zowel in handelingen als in het reageren op situaties. Hierdoor ervaren we soms dat we de controle kwijt zijn, kunnen we de stress niet meer aan en worden we geleid door angsten en patronen opgebouwd door ervaringen uit het verleden. De wilskracht die er vroeger was is verder naar de achtergrond verdrongen en is vervangen door overlevering aan de dagelijkse beslommeringen en automatische patronen.

Daar gaan we mee stoppen! We ontwikkelen wilskracht en pakken de controle terug.
Om de opgebouwde automatische processen en routines die je negatief beïnvloeden op te lossen is inzicht in deze processen die zich dagelijks afspelen en die je drijven essentieel. We zorgen dat we de ervaringen uit het verleden juist vóór ons laten werken. Van onbewust en onbekwaam naar bewust en bekwaam. Hier is wilskracht voor nodig. Deze is al aanwezig maar moet weer versterkt worden. De Wim Hof Methode maakt het onbewuste bewust, laat angst en stress verdwijnen en daardoor neem je de controle over je leven terug.

Kom in je kracht en wordt sterk, gelukkig en gezond.

OVER DE WIM HOF METHODE

Als je in een ijsbad stapt komt je lichaam in de zogenaamde fight or flight response. Dit is een oeroude reactie van het lichaam waarbij allerlei processen worden geactiveerd om te reageren op een zeer stressvolle situatie. 

Het ijsbad is de sterkste stressprikkel die er bestaat. Door het leren omgaan met deze stressprikkel door ademhaling, focus en niet vechten maar loslaten, leer je te ontspannen in stressvolle situaties. Door dagelijkse koude training – bijvoorbeeld koud douchen – leer je met stress en angst omgaan en ben je dagelijks veel meer in controle. 

Naast het versterken van de mentale kracht heeft koude training ook allerlei positieve lichamelijke voordelen. Het zorgt voor een verhoogde adaptatie van koude, betere bloedsomloop, een sterker immuunsysteem en optimalisatie van het vaatsysteem, hierdoor hoeft het hart minder hard te pompen.

KOUDE TRAINING

Het inhaleren van zuurstof is een onbewust proces aangestuurd door het autonome zenuwstelsel dat naast ademhaling onder andere ook hartslag en bloedcirculatie regelt. We ademen gemiddeld zo`n 25.000 keer per dag. Het gaat automatisch en dat is maar goed ook want anders konden we op weinig anders meer focussen.
En toch zijn we ons vaak niet bewust van de invloed van ademhalen op ons lichaam en onze geestelijke gesteldheid. Onze ademhaling beïnvloedt de chemische en psychologische toestand van ons lichaam.
Wat in de wetenschap onmogelijk bleek, blijkt toch te kunnen: Het bewust beïnvloeden van het autonome zenuwstelsel door actieve verandering van ademhaling. Dat heeft Wim Hof in diverse wetenschappelijke onderzoeken aangetoond. En het mooie is, deze methodiek is voor iedereen van ons beschikbaar!
De Wim Hof Methode ademhalingstechnieken hebben o.a. de volgende voordelen: Meer energie, beter omgaan met stress, meer controle, optimalisatie van ademhaling en hartslag, betere slaap, ongekend diep rustgevoel van lichaam en geest.

 

SPORT

Voor zowel recreatieve- als professionele sporters helpt deze ademhalingstechniek de sportprestaties te verbeteren.

OVER DE WIM HOF METHODE

Als je in een ijsbad stapt komt je lichaam in de zogenaamde fight or flight response. Dit is een oeroude reactie van het lichaam waarbij allerlei processen worden geactiveerd om te reageren op een zeer stressvolle situatie. 

Het ijsbad is de sterkste stressprikkel die er bestaat. Door het leren omgaan met deze stressprikkel door ademhaling, focus en niet vechten maar loslaten, leer je te ontspannen in stressvolle situaties. Door dagelijkse koude training – bijvoorbeeld koud douchen – leer je met stress en angst omgaan en ben je dagelijks veel meer in controle. 

Naast het versterken van de mentale kracht heeft koude training ook allerlei positieve lichamelijke voordelen. Het zorgt voor een verhoogde adaptatie van koude, betere bloedsomloop, een sterker immuunsysteem en optimalisatie van het vaatsysteem, hierdoor hoeft het hart minder hard te pompen.

KOUDE TRAINING

Het inhaleren van zuurstof is een onbewust proces aangestuurd door het autonome zenuwstelsel dat naast ademhaling onder andere ook hartslag en bloedcirculatie regelt. We ademen gemiddeld zo`n 25.000 keer per dag. Het gaat automatisch en dat is maar goed ook want anders konden we op weinig anders meer focussen.
En toch zijn we ons vaak niet bewust van de invloed van ademhalen op ons lichaam en onze geestelijke gesteldheid. Onze ademhaling beïnvloedt de chemische en psychologische toestand van ons lichaam.
Wat in de wetenschap onmogelijk bleek, blijkt toch te kunnen: Het bewust beïnvloeden van het autonome zenuwstelsel door actieve verandering van ademhaling. Dat heeft Wim Hof in diverse wetenschappelijke onderzoeken aangetoond. En het mooie is, deze methodiek is voor iedereen van ons beschikbaar!
De Wim Hof Methode ademhalingstechnieken hebben o.a. de volgende voordelen: Meer energie, beter omgaan met stress, meer controle, optimalisatie van ademhaling en hartslag, betere slaap, ongekend diep rustgevoel van lichaam en geest.

 

SPORT

Voor zowel recreatieve- als professionele sporters helpt deze ademhalingstechniek de sportprestaties te verbeteren.